Wednesday 12 June 2013

Pemilihan Produk Untuk Dihasilkan.

ASSALAMUALAIKUM..... ketemu lagi kita ye.ok ari ni saya xnak brceloteh bnyak la.ari ni saya nk kongsi ngan kengkawan semua berkenaan produk yang kumpulan saya pilih.  setelah melakukan perbincangan antara ahli kumpulan, kami memilih untuk menghasilkan ACUAN KUIH GENDANG KASTURI.  sebelum tu kawan-kawan pernah x mkan kuih gendang kasturi??? apa itu kuih gendang kasturi???? ha jom saya nk tnjukkan pada kengkawan.....
ni la rupa Kuih Gendang Kasturi

klau kat kedah, kuih ni dipanggil kuih kacang ja....hihih..

sebelum ni saya dh gtau kan yang kami diarahkan untuk membuat pemantauan terhadap masalah yang dihadapai oleh pengusaha Industri Kecil dan Sederhana (IKS) kn.  ketiga-tiga tempat pengusaha yang kami tinjau, kami memilih Pengusaha yang mengusahakan makanan sejuk beku atau frozen food.  untuk pengetahuan kegkawan, pengusaha Anor's Food ini menghadapi masalah untuk meghasilkan kuih ini dalam kuantiti yang banyak.  oleh yang demikian, kami memilih untuk menghasilkan acuan gendang kasturi  bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pengusaha ini. kat cni saya nak kongsi gambar-gambar berkenaan dengan Pengusaha Anor's Food.
kawah digunakan untuk menghasilkan doh
penimbang yang digunakan untuk menimbang setiap kuih untuk mendapatkan berat yang seragam
acuan yang digunakan
bersama pengusaha
ok la ari ni rsa nya smpai cini ja kot...esk saya nk kongsi ngan kengkawan kerja-kerja yang dilakukan untuk menghasilkan produk terbaru kami iaitu ACUAN KUIH GENDANG KASTURI...tungguuuu..
ok ASSALAMUALAIKUM......

No comments:

Post a Comment